Księgarnia inna niz wszystkie, bo… minimalistyczna.

Wszyscy pamiętamy urocze małe księgarnie, które obecnie znikają z centrów miast, a ich rolę przejmują książkowe supermarkety. W tych wielkich salonach można poczuć się trochę zagubionym a i tak nie odnaleźć szukanego tytułu (bo jako mniej popularna książka musi zostać sprowadzona dopiero z magazynu).

Yoshiyuki Morioka – właściciel księgarni  w Tokio – wpadł na pomysł by w jednym momencie sprzedawać wyłącznie jeden tytuł. Ten pomysł na książkowy butik, polega na tym, że promowana książka zmienia się co tydzień, a jej ekspozycja czasami jest połączona na przykład z promocją sztuki albo rękodzieła.

Untitled-1

Swoim pustym, betonowym wnętrzem mało to przypomina księgarnie, ale jednocześnie powoduje że klient od razu skupia wzrok na centralnym punkcie pomieszczenia — Stoliku z książką.

http://www.takram.com/projects/a-single-room-with-a-single-book-morioka-shoten/

 

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s

%d blogerów lubi to: