Savoir vivre i piękne chwile

savoir vivre i nowa klasa średnia

Przypomnę, że savoir vivre to sztuka życia szlachetnego, pięknego, podniosłego, nadprzeciętnego, sztuka, która prowadzi do tego, że w naszym życiu jest maksymalnie dużo takich momentów. Momenty te kreujemy w sytuacjach codziennych i uroczystych. Szukamy też ich, takich specjalnych, wyjątkowych.

Podam trzy przykłady.

Gdy miałem 17 lat poznałem na Konkursie Chopinowskim Polkę z Wielkiej Brytanii, która miała 87 lat. Przyjaźniliśmy się potem przez wiele lat. Poznałem ja w ten sposób, ze nie mogła, z powodu słabego wzroku znaleźć wśród wielu biletów bilet na ten koncert, a bileter nie chciał jej pomóc i kazał je odejść. Wziąłem od niej te bilety i znalazłem właściwy.

Była ona jedną z moich nauczycielek życia. W ramach mojego „kształcenia” opowiedziała mi historię, która zdarzyła się w jej życiu pół roku wcześniej. Pani miała sporo pieniędzy i gdy dowiedziała się o jednej „zwariowanej” imprezie wykupiła w niej swój udział.

Samolotem, razem z innymi, poleciała do Nowego Jorku…

View original post 510 słów więcej

Skomentuj

